Hovaneczné Erdélyi Ágnes  : IKT az óvodában, Gyöngyös  :  Katona József tagóvoda

A számítógép használata az óvodás korú gyermekek oktatásában

Érvek és ellenérvek a számítógép használattal kapcsolatban:

– nagyon sok időt töltenek előtte

Ellenérvek:

– nem előnyös a számítógép használata a testi fejlődés vonatkozásában

– a számítógép- használata, ha egyénileg történik időt vesz el a társas érintkezéstől

– virtuális világba kalauzolják a kicsiket, nem pedig valós világ dolgainak megismerését az abban történő eligazodást segíti elő

– a számítógéppel való tevékenykedés és az azon történő játék feszültséggel teli, és a gyermeket felfokozott érzelmi állapotba hozza

Érvek:

– az óvodában a számítógépen való időtöltés nem váltja ki vagy nem helyettesíti a közösségi tevékenységet

– Az időnkénti 10′-15′ időtartam semmiféle hátrányt vagy károsodást nem okoz a gyermek számára

-amikor a számítógép nyújtotta lehetőséget az egész csoport élvezi, a társas érintkezés hiányával nem kell számolni. Ezeknél a játékoknál is van lehetőség egyéni, páros játékra, akár többen is bármikor bekapcsolódhatnak játszótársként vagy segítő szándékkal

– a virtuális világban általában nem a képi megjelenítés, hanem a játék tartalma okoz gondot, életkornak megfelelő tartalmú játék biztosítása szükséges

– stresszhelyzetbe csak akkor kerülhet, ha nem a korosztályának megfelelő játékkal játszik

– azon gondolkodni, hogy kell- e számítógép az óvodában, már túlhaladott, Y,Z generáció gyerekei:

Alfa generációs gyerekek

Gyöngyös és a DIOO

„Z generáció”

Digitális OkosJáték Óvodásoknak

„MEGÉRINTED – MEGSZERETED!”

A DIOO-t a gyerekek szinte azonnal megszeretik, hiszen játék közben fejleszt, képességet növel, mindemellett leköveti a fejlődés különböző fázisait is.

Interaktív, egyszerű, látványos, izgalmas és játszva fejleszt!

Egy új, innovatív, különleges magyar fejlesztés.

A DIOO óriási előnye, hogy egy zárt, biztonságos rendszer, így a digitális technológia és az internet veszélyeit teljes mértékben kiküszöböli.

Z/α

Konklúzió:

Játékba integrált tanulás bevezetése

Egyéni fejlesztés nyomon követése

Játékba integrált tanulás

Játékidejének megoszlása a DIOO játékai között

Relációs szókincs képességterületen a következő fejlődést mutatja

A DIOO játékaival eddig elért képességbeli szintjei

Az óvodai differenciálás mindennapjai/Bakonyi Anna-Karczewicz Ágnes

https://prezi.com/p/wf5g_wyc5zbw/digitalis-okosjatek-ovodasoknak/?fbclid=IwAR0a0_xSKGdRDUebFQtWVpjcQckmkwLhanh04TufmivmngmYB_19MHoRuXA

Vélemény, hozzászólás?