Hovaneczné Erdélyi Ágnes : IKT az óvodában, Gyöngyös : Katona József tagóvoda
A számítógép használata az óvodás korú gyermekek oktatásában
Érvek és ellenérvek a számítógép használattal kapcsolatban:
– nagyon sok időt töltenek előtte
Ellenérvek:
– nem előnyös a számítógép használata a testi fejlődés vonatkozásában
– a számítógép- használata, ha egyénileg történik időt vesz el a társas érintkezéstől
– virtuális világba kalauzolják a kicsiket, nem pedig valós világ dolgainak megismerését az abban történő eligazodást segíti elő
– a számítógéppel való tevékenykedés és az azon történő játék feszültséggel teli, és a gyermeket felfokozott érzelmi állapotba hozza
Érvek:
– az óvodában a számítógépen való időtöltés nem váltja ki vagy nem helyettesíti a közösségi tevékenységet
– Az időnkénti 10′-15′ időtartam semmiféle hátrányt vagy károsodást nem okoz a gyermek számára
-amikor a számítógép nyújtotta lehetőséget az egész csoport élvezi, a társas érintkezés hiányával nem kell számolni. Ezeknél a játékoknál is van lehetőség egyéni, páros játékra, akár többen is bármikor bekapcsolódhatnak játszótársként vagy segítő szándékkal
– a virtuális világban általában nem a képi megjelenítés, hanem a játék tartalma okoz gondot, életkornak megfelelő tartalmú játék biztosítása szükséges
– stresszhelyzetbe csak akkor kerülhet, ha nem a korosztályának megfelelő játékkal játszik
– azon gondolkodni, hogy kell- e számítógép az óvodában, már túlhaladott, Y,Z generáció gyerekei:
Alfa generációs gyerekek
Gyöngyös és a DIOO
„Z generáció”
Digitális OkosJáték Óvodásoknak
„MEGÉRINTED – MEGSZERETED!”
A DIOO-t a gyerekek szinte azonnal megszeretik, hiszen játék közben fejleszt, képességet növel, mindemellett leköveti a fejlődés különböző fázisait is.
Interaktív, egyszerű, látványos, izgalmas és játszva fejleszt!
Egy új, innovatív, különleges magyar fejlesztés.
A DIOO óriási előnye, hogy egy zárt, biztonságos rendszer, így a digitális technológia és az internet veszélyeit teljes mértékben kiküszöböli.
Z/α
Konklúzió:
Játékba integrált tanulás bevezetése
Egyéni fejlesztés nyomon követése
Játékba integrált tanulás
Játékidejének megoszlása a DIOO játékai között
Relációs szókincs képességterületen a következő fejlődést mutatja
A DIOO játékaival eddig elért képességbeli szintjei
Az óvodai differenciálás mindennapjai/Bakonyi Anna-Karczewicz Ágnes