A 2005-ben létrejött szervezet munkatársai alapvetőn mentálhigiénés, pszichológus, szociális munkás, szociálpedagógus és szociálpolitikus szakemberek voltak, akik az OKIT működésének megkezdése előtt átfogó szakmai felkészítő képzésen vettek részt, de a munkatársak folyamatos szakmai továbbképzése a telefonos szolgálat beindulását követően is szerves részét képezte az intézmény működésének.
Az OKIT feladata megalakulása óta sokrétű: krízisintervenció, mentális és pszichológiai segítségnyújtás, jogi természetű tájékoztatás/segítségnyújtás, valamint a hazai szociális ellátórendszerrel való kapcsolattartás.
A szolgáltatás elsőrendű célja, hogy segítséget nyújtson a kapcsolati erőszak, a gyermekbántalmazás, a prostitúció- és emberkereskedelem áldozatainak és szükség esetén gondoskodjon az elhelyezésükről. Amennyiben – egyéb segítő lehetőségek helyett – elhelyezés válik szükségessé, úgy a titkos intézményként működő krízisközpontokban 4 hetes elhelyezésre van mód, amely időtartam indokolt esetben, maximum további 4 héttel meghosszabbítható.
Az ellátás díjtalan, a gondozás során a krízisközpont szakemberei segítik a rászorulót a probléma hosszabbtávú, biztonságos megoldásában, továbbá kapcsolatot tartanak az illetékes családsegítő és gyermekjóléti szolgálat családgondozójával.
Az OKIT elsősorban telefonon fogadja a hívásokat és azonnali intézkedéseket kezdeményez az áldozatok segítésére! A telefonvonal kétcsatornás, egyszerre két munkatárs tartózkodik a központban, akik külön irodahelyiségben elhelyezve, 12 órás váltásban, a nap 24 órájában fogadják a beérkező hívásokat.
indokolt esetben, maximum további 4 héttel meghosszabbítható.
Az ellátás díjtalan, a gondozás során a krízisközpont szakemberei segítik a rászorulót a probléma hosszabbtávú, biztonságos megoldásában, továbbá kapcsolatot tartanak az illetékes családsegítő és gyermekjóléti szolgálat családgondozójával.
Az OKIT elsősorban telefonon fogadja a hívásokat és azonnali intézkedéseket kezdeményez az áldozatok segítésére! A telefonvonal kétcsatornás, egyszerre két munkatárs tartózkodik a központban, akik külön irodahelyiségben elhelyezve, 12 órás váltásban, a nap 24 órájában fogadják a beérkező hívásokat.
A bántalmazottak segélyvonala
Országosan hívható ingyenes szám 0-24 +36-80-20-55-20
E-mail: okit@csbo.hu